Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Astrofizik Araştırma Merkezi ve Ulupınar Gözlemevi

Akreditasyona Hazırlık

BÖLÜM KURUL ve ALT KURULLARI

Bölüm Üst Kurulu

Görev tanımı: FEDEK ile ilgili çalışmalardan sorumlu olmak, alt kurul görevlendirmelerini yapmak, yapılan çalışmaları denetlemek, alt kurullardan gelen raporları değerlendirmek.

Görevliler:

  1.  

  2.    

 

ALT KURULLAR

1. Kalite ve Tanınırlık Eşgüdüm Alt Kurulu:

 

Görevleri:

 

• Bölüm başkanı koordinatörlüğünde tüm komisyonlar ile irtibatlı olup, belirlenen sorunları çözüme ulaştırmak adına tedbirler almak ve çözmek,

• Eğitim ve öğretime dayalı sorunlara karşı güncellemeler yapmak ve tedbirler almak,

• Sürekli iyileştirme çalışmalarını ve kararlarını takip ederek alt kurulları yönlendirmek,

• Aksayan işlerin takibi ve sürdürebilirliğini sağlamak,

• Yıllık kurul raporlarını toplamak,

• Özdeğerlendirme Raporu hazırlama alt kurulunun çalışmalarını düzenlemek ve takip etmek,

• Ulusal ve uluslararası mevzuat takibi yapmak

• Tanınırlık ile ilgili belgelerin güncelliğini takip etmektir.

 

Görevliler:

1.         

2.         

 

 

2. Laboratuvar, İş Güvenliği ve Atık Yönetimi Alt Kurulu:

Görevleri:

• Laboratuvar Güvenliği El Kitabını hazırlamak ve güncellenmesini sağlamak,

• Her laboratuara laboratuar güvenliği ile ilgili yazıları oluşturmak, öğrencileri her dönem bilgilendirmek ve imzalanacak belgeleri düzenlemek,

• Laboratuvarda çalışacak kişilere laboratuvar güvenliği eğitimi verilmesini sağlamak,

• Laboratuvarda çalışan kişilerin iş güvenliğini sağlamak,

• Depo-Atık sorumlusu tarafından hazırlanan envanteri takip etmek,

• Bölüme alınan tüm kimyasalların listesinin güncellenmesini takip etmek,

• İş Güvenliği için alt yapı eksikliklerini belirlemek ve Eşgüdüm Alt Kuruluna bildirmek

• Bölüm laboratuvarlarından sağlanan yıllık bakım isteklerini almak, planını hazırlamak ve bunu Eşgüdüm Alt Kuruluna rapor etmek,

• Laboratuvarlarda meydana gelen arızaları Eşgüdüm Alt Kuruluna rapor etmek,

• Çıkan atıkların çevreye ve kişilere zarar vermeden uzaklaştırılmasını sağlamak,

• Bölümde oluşan kazaların kayıtlarını tutmaktır.

           

Görevliler:

  1.  

 

3. Öğrenci İlişkileri Alt Kurulu:

 

Görevleri:

 

• Bölüme yeni gelen lisans öğrencilerine yönelik tanıtım ve uyum çalışmalarını düzenlemek ve uygulamak,

• Yatay ve dikey geçiş yönetmelikleri kapsamında öğrencileri bilgilendirmek,

• Çeşitli seminerler düzenleyerek öğrencileri iş hayatı konusunda bilgilendirmek,

• Uluslararası öğrenci değişim programları konusunda öğrencileri bilgilendirmek ve yönlendirmek,

• Bölüme yeni kayıt yaptıran öğrencilerle iletişim kurmak, öğrenci temsilcileri ile görüş alışverişinde bulunmak,

• Engelli öğrencilere yönelik sorunları tespit edip çözüme ulaştırılmasında aktif rol oynamak,

•Engelli öğrencilerin taleplerini Bölüm Başkanlığı'na rapor etmek ve süreci takip etmektir.

 

Görevliler:

1.         

 

4. Ölçme ve Değerlendirme Alt Kurulu:

Görevleri:

 

• Kimya bölümünün ve Sürekli İyileştirme Kurullarının ihtiyaç duyduğu tüm anketleri hazırlamak,

• Hazırlanan bu anketleri uygulamak ve sonuçlarını değerlendirmek,

•Anketler sonucu elde edilen verileri rapor haline getirerek Bölüm Başkanlığı'na iletmek,

• Tanınırlık süreci ile ilgili belgelerin zamanında Kalite ve Tanınırlık Komisyon Başkanlığı'na iletmek,

• Personel listelerinin oluşturulması ve çalışanların özgeçmişlerini hazırlamak,

• Başarılı öğrenci özgeçmişlerini takip etmek

 

Görevliler:

  1.  

 

 

5. İç Dış Paydaşlar ve Etkinlikler Alt Kurulu:

Görevleri:

• Lisans/lisansüstü öğrenci kurulları ve öğrenci toplulukları oluşturulmasını sağlamak,

• Mezunlarla ve işverenlerle iletişimi geliştirmek, kariyer günleri düzenlemek,

• İşverenlerin, mezunlarımız ve bölümümüz ders programı hakkındaki görüş ve önerilerini almak,

• Görüş ve Danışmanlık Hizmetleri Değerlendirme Anketini uygulamak ve değerlendirmek,

• Öğretim üyelerinin uygulama gezilerinin taleplerini almak ve uygulama gezi takvimini hazırlamak ve duyurmak,

• İşveren Danışma Kurulu'nu oluşturmak ve toplantılarına katılmaktır.

            • Yılda en az 2 kez iç ve dış paydaş toplantıları düzenleme

            • Mezunların iş yerleri/iş kollarının sürekli güncellenmesi,

• Mezun görüşlerini dosyalama

 

Görevliler:

 

 

 

6. Özdeğerlendirme Raporu Hazırlama Alt Kurulu:

Görevleri:

 

•Tanınırlık çalışmaları doğrultusunda Bölüm Başkanlığı'nda toplantılara katılmak,

• Tanınırlık ile ilgili belgeleri zamanında temin etmek,

• Tanınırlık ile ilgili belgelerin güncelliğini takip etmek,

• Kalite ve Tanınırlık Eşgüdüm Alt Kurulu ile işbirliği içerisinde çalışmak,

• Özdeğerlendirme raporunu hazırlamak ve güncellemektir.

 

Görevliler:

  1.  

 

 

7. Ders Dosyaları Takip Alt Kurulu:

 

Görevleri:

 

• Bölüm ders dosyalarının ilgili anabilim dalı görevlileri tarafından öğretim üyelerinden toplanması (anabilim dalı sorumluları),

• Gelen dosyaların eksikliklerinin incelenmesi ve giderilmesi,

• Dosyaların dolaba yerleştirilmesidir.

Görevliler:

 

 

8. WEB sayfası ve İletişim Alt Kurulu:

 

Görevleri:

• Bölüm web sayfasını güncellemek ve sürekliliğini sağlamak,

• Mezunlar ve öğrenciler için bölüm web sayfasında bağlantılar oluşturmak,

• Öğrencilerin ve mezunların haberleşmeleri için web grubu oluşturmak,

• Tanınırlık ve Kalite politikasını bölüm web sayfasında yayınlamaktır.

 

 

Görevliler:

 

 

 

 

9. Bölüm Dışı Öğretim Üyelerince Verilen Derslerin Dosyalarını Denetleme Alt Kurulu:

 

Görevleri:

 

• Bölüme dışarıdan destek sağlayan öğretim üyeleri/ elemanlarının kayıtlarını ve özgeçmişleri oluşturmak,

• Bölüme dışarıdan destek sağlayan öğretim üyeleri/ elemanlarının sorunlarını tespit etmek ve bunları bir rapor halinde Bölüm Başkanlığı'na sunmak,

• Bölüme destek sağlayan öğretim üyelerinin derslerine yönelik düzenledikleri dosyaları denetlemek ve dolaplara yerleştirmektir.

 

 

Görevliler:

 

 

10. Araştırma Birlikteliği Alt Kurulu

 

Görevleri:

 

• Her öğretim yılı başında öğretim üyelerinin proje bilgilerini toplamak,

• Gelen bilgileri sınıflandırmak,

• Öğretim üyeleri tarafından bildirilen projelerin öğrencilere duyurulmasını sağlamak,

• Proje yürütücüleri ile öğrencilerin iletişime geçerek öğrencilerin aktif katılımını sağlamak,

• Öğretim üyelerinden veya öğrencilerden gelen talepleri değerlendirerek yönlendirme yapmak,

• Geriye dönük son 5 yıllık bilimsel proje ve sunum kayıtlarını tutmaktır.

 

Görevliler:

  1.  

 

11. Staj Alt Kurulu

Görevleri:

 

• Staj çalışması ile ilgili ön hazırlıkları yapmak ve öğrencileri bilgilendirmek,

• Stajların amacına yönelik olarak yürütülmesi için gerekli izlemeyi yapmak,

• Staj defterlerini ve/veya ilgili belgeleri incelemek ve stajı değerlendirmek,

•ERASMUS/FARABİ/MEVLANA vb. staj hareketliliğini, ERASMUS/FARABİ/MEVLANA vb. staj hareketliliği esaslarına göre Bölüm ERASMUS/FARABİ/MEVLANA vb.  koordinatörü ile birlikte düzenlemek,

• Diğer burslu yurtdışı stajlarında öğrencilerin ön değerlendirmesini yapmaktır.

 

Görevliler:

  1.  

 

12. Lisans Tezi Alt Kurulu

 

Görevleri:

 

• Lisans tezlerinin önceki tezlerle benzerlik durumlarını takip etmek ve şimdiye kadar yapılanların envanterini çıkarmak,

• Sunum programlarını belirlemek ve tez danışmanlarını imza almaları konusunda uyarmak,

• Tez sunum günü hazırlıklarını düzenlemektir.

Görevliler:

  1.